Vara kvar hemma eller åka hem till ön

Jag velar om jag ska boka biljett till ön nu när jag är ledig några dagar. Å ena sidan har jag mycket som behöver fixas här hemma, underhållslistan blir bara längre och längre. Hmm... Men å andra sidan längtar jag efter lugnet. luften och myset på ön. Jag längtar efter att promenera bland Visbys gränder, dyka in på en och en annan loppis. Mysa i huset på Tofta,  tända en brasa i kaminen till kvällen. Gå kvällspromenaden på mörka grusvägar under den stjärnprydda himmlen.
Jag längtar till att känna hur den lena varma sanden masserar mina fötter när jag barfota går längst stranden medans jag blickar ut över det ständigt levande havets skådespel. Jag har tur som kan välja, jag har verkligen tur och jag är så otroligt tacksam för det.
 
K r a m

Kommentera här: