Snabba ryck i Maj

Det går så fort så jag hinner inte med. Det fullkomligt exploderar av blommig finhet och grönska i natur och trädgård. En vecka på Gotland gick som vanligt alldeles för fort. Vilket underbart väder, vilken underbar värme sol och högsommarkänsla! Rensat vattnat klippt gräset och sprungit runt som en yr höna bland  mina träd buskar och perenner. Jag har inte hunnit gödsla ännu kan det vara för sent tro? Det dröjer ju två veckor tills jag åker över igen. Är glad att jag hann fota lite i trädgården innan det blommade över i alla fall. Det får bli ett potpuri av härliga majbilder.
Syrenerna står i blom, äntligen har de börjat växa.
Lammöron Big ears, ålskar dem!
Tulpaner 
Mer tulpaner
Persikoträdet blommar
Häggmispeln som jag planterade förra året täcker bra.
Rabatterna är fulla av härligt underbart liv.
 
Lena Kindbergs foto.
Älskar att allt planterande levererar.
K r a m
1 Elisabet :):

skriven

Men vad roligt att trilla på ett blogginlägg från dig igen. Har inte lika mycket tid att läsa bloggar längre, även om jag uppskattar det. Vad fin trädgården på Gotland är nu! Förstår att du längtar dit.

Svar: Tack, så kul att höra. Ja det blir lite si och så med bloggandet för mig med. Tiden går åt till annat. Men ibland så.
Lena Kindberg

Kommentera här: