Spännande knölar del 1

Det här med trender...kan villigt erkänna att jag är ganska lättpåverkad. Jag hakar inte på allt så klart, men visst händer det att jag då och då sneglar på sådant jag tidigare i livet skrek stopp åt. Aldrig trodde jag att jag skulle bli kär i "tantblomman" dahlia. Men nu har det hänt! Jag följer en del bloggar och instagramkonton och har ju inte kunnat undgå att se hur Café au Lait exponeras och överöses med komplimanger och hejjarrop. Det i sin tur leder ju till att den snabbt tar slut i handeln, förra året var jag ute försent. I år har jag fått tag i tre stycken knölar!!! (Sen fick en mixpåse följa med hem i bara farten). Så nu har jag tio  små skötebarn. Tio torra knölar som jag hoppas ska bli undersköna plantor.
 
Efter tre veckor i krukor
Jag började faktiskt med en Dahlia förra året, en mörkt röd som jag köpte som färdig planta. Sååå nöjd med den! Alltså vilken blomma! I år har jag alltså en liten kolloni med plantor som jag med spänning ser fram emot att följa. Mina Café au Lait är ju favoriterna såklart. De har mycket större blad än de andra och ska vara en hög och storblommande sort.
 
Efter två veckor
Nyplanterade 
Ja det här med att pröva något nytt är ju spännande och kul, trendigt eller ej. Trädgårdsförberedelserna är igång, kan inte bli bättre. Jag visualiserar hur jag i sommar njuter av pampig blommning i stora krukor på terrassen på Gotland.
 
K r a m
1 Anonym:

skriven

Ser jättefina ut!! Mina har ”tantblommor” har inte kommit lika långt😃/sis

Kommentera här: