Vill aldrig sluta gå

 
Många dagar med sommarvärme och sol som flödar. Härligt! men så torrt det är i marken. Enligt väderprognosen skall himlen öppna sig och regnet falla även här i Tofta. Men ännu så länge har det inte kommit en droppe.  Promenerar runt och hamnar som vanligt längst stranden. 
 
 
Molnen tjocknar och ett grått dis väller in från havet. Det gråa är så vackert och skänker naturen ett  trolsk skimmer, en silvergrå slöja som omfamnar världen. Överallt växer den vilda söta Backsippan, tror den heter det alla fall. Det känns som att vara på upptäcktsfärd i ett naturreservat, varje gång är en ny gång. En ny upplevelse, nya intryck. Fåglar, växter, stenar som bildar en levande tavla som jag har förmånen att få vara en del av.
 
 
 
Jag vill aldrig sluta gå, kan inte få nog av allt det vackra. Havets sång med toner från stilla brus till öronbedövande kraftfyllt dunder. Doften av hav och tång. Energin som fyller min kropp av kärlek till livet och tacksamhet för vad jag har.
 
 
En ordentlig regnskur är välkommen. Så all växtlighet kan blomstra och frodas, länge. Lite hjälp på traven skulle behövas, det blir tungt att springa med vattenkannor i trädgården (nu när det är vattningsförbud med slang). Får hoppas att vädrets makter lyssnar till min bön.
 
K r a m

Kommentera här: