Snart i mål

En pusselbit till har hittat sin plats, faktiskt flera. Tänk att man kan vara så in i bomben glad för en betongplatta och en mur. Ja det är ju inte vilken platta och mur som hellst! Grunden och basen för vårt (mitt) efterlängtade växthus är klar. Det blir sååå bra och det känns så rätt med att få ihop terrassen med den på gaveln. Borta är den misskötta söndertorkade trallen. Det ska bli skönt att slippa plocka stickor ur fötterna. Njuter av att gå barfota på den sammetslena soluppvärmda plattan. När jag stryker handen över mina nyplanterade blå lavendelplantor doftar det sommar och sol och det känns semesterskönt. 
 
 
 
Jag planerar, funderar och längtar tills växterna är planterade och gräset (om det nu blir något i den här torkan) omfamnar all betong. När rosorna har hittat sin plats och den småblommiga klematisen Summersnow binder ihop husen med varandra över grinden/dörren som ska byggas i den smala gången. Jag ser i mitt inre hur vindruvsplantan kommer klättra över takstolarna och hur de vackra bladen kommer kasta skuggor på golvet. 
 
Mitt gröna plåtbord och min ljuskrona kommer passa så bra. Nu funderar jag på stolar...åhh det ska bli väldigt roligt att få inreda och pyssla i mitt Gardenhouse. Tänk att det snart blir verklighet, tror knappt det är sant. Sitter under parasollet och smuttar på ett glas iskall lemonad. Det känns lyxigt och väldigt fantastiskt.
 
K r a m
 
 
1 Elisabet :):

skriven

Det ser verkligen underbart fint ut. Jag förstår att du är glad! Vilken förändring. Tänk vad mycket det betyder också för ett hus, att omfamnas av kärlek.

Svar: Tack snälla du.
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: