Min stjärna

I går kväll hade jag det stora nöjet att gå på avslutningssmusikal. Vår Filip har under hela högstadiet tillsammans med sin musikklass underhållit oss med många härliga och fantastiska uppträdanden. Känner mig såå priviligerad att fått njuta av hela hans livs olika happenings allt ifrån när han som litet blöjbarn var tomte på dagis tills nu. En stilig lång kille som både dansar sjunger och spelar gitarr på en teaterscen. Han är min stjärna!
Så klart att han skulle ha en blomma efter sitt uppträdande, En röd stooor pion. Fantastiskt att få eftermingla med stolta föräldrar, syskon och alla underbara ungdomar. Kände mig lycklig och uppspelt när jag cyklade hem från teatern i den ljusa varma sommarkvällen med den röda pionen i cyckelkorgen. Filip kom hem lite senare och när han körde in med moppen på garageinfarten var det en kille med ett stort leende där under hjälmen.
Så nu står premiärpionen hemma i vas, röd och glad! I dag och i morgon fortsätter alla unga stjärnor att glädja fler med sin fantastiska musikal. Jag ska till mitt roliga kreativa arbete, många buketter skall bindas. Tror det ska gå bra trots träningsvärk i handlederna pga. de många applåderna jag delade ut i går kväll.
 
K r a m 
 

Kommentera här: