En kall nöt

Jag har ett litet "problem" och har brottats med det en längre tid. Ibland blir begäret för starkt och då kan jag inte stå emot. I kväll efter middagen kom det igen...Längtan efter glass, Pistage. Mmmm älskar den ljust gröna glassen med de goda små pistagenötterna i, min favvo!
 
"Problemet" är att alla matbutiker tycks ha plockat bort min älsklingssmak ur systemet! Jag blir så frustrerad och besviken. Hur kan en hel kommuns alla matkjedjor göra detta mot mig? I kväll gjorde jag ett nytt försök på Ica. Det blev ingen bingo där inte! Sur cycklade jag hem med Valnötsglass i stället och nu sitter jag här och gör ett tappert försök att stilla behovet och försöker njuta av krämig kall glass.  Men vad tänkte jag? Nöt som nöt? Nej så lättlurad var jag inte denna gång heller. Jakten på min gröna nöt går vidare.
 
K r a m
 

Kommentera här: