Det kliar i fingrarna

Jag fick ett plötsligt (hm...) infall av skaparlust. Eller  en liten släng av rastlöshet kan man snarare kalla det. Vårat pyttelilla sovrum på Gotland behövde fräschas upp. Tapeterna som satt uppe var nötta och renoveringsarbetet påbörjat sedan tidigare. Igenspacklade hål och sandpapprade ogämnheter var gjorda. Jag hade tänkt måla väggarna eftersom jag brukar göra det men efter besöket hos färghandlarn ramlade jag över reakorgen med kraftigt nedsatta tapetrullar. 50 kronor stycket, det var ju ett jättebra pris och därför slog jag till. 
Så kom det sig att kasse med smutsrosa tapeter hamnade hos oss. K var inte lika nöjd med valet av projekt, att tapetsera är varken han eller jag speciellt vana vid. Men hur svårt kan det vara tänkte jag? Ingen mönsterpassning, kant i kant och på med klister dirrekt på väggen och sen upp med våderna. Ha ha trodde jag!!! Så himla lätt var det inte men vi har kommit en bra bit på vägen i alla fall. Tror det blir bra, lite osäker på färgen dock, är ju egentligen ingen rosa person förutom när det gäller rosor. Men om jag sätter lite svart och natur till, tonas nog det gulliga ned och jag hoppas att det blir en varm och lite lagom romantisk känsla. Trots allt är det ju vårat sovrum.
Fortsättning av renoveringen följer i morgon hoppas jag då vi tar nya tag. Mörkret tog över och det blev svårt att göra klart tapetseringen. I natt får vi premiärsova uppe på loftet. Spännande!
 
K r a m
1 Anneli:

skriven

supergulligt, det blev en lite lantlig känsla, gillar det😍

Svar: Tack finaste, det blev bättre än förut iaf.
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: