Äntligen

Som jag längtat efter att gå upp på morgonen till en solig härlig dag. Att känna värmen från terassplattan när jag barfota går ut med alla hundra dynor och kuddar för att väcka och göra fint i mina trädgårdsrum. Att veva upp parasollet som får bilda tak över det grå långa plankbordet där terakottakrukan med det vajande rödbladiga sensommargräset står. Hur det slår i solseglet av små vindpustar, under står den nyinköpta loungegruppen och det är fantastiskt att få slippa se den begravd under fula regnskydd och presseningar. Att öppna upp dörrarna till mitt älskade växthus och känna hur dofter från citronträdet välkomar mig, det gör mig lycklig. Efter frukost och två koppar kaffe fortsätter min dag i trädgården då jag hälsar på varje planta och gläds åt att åtmionstone växtligheten fått vatten ifrån de senaste veckornas regntunga himmel. Nu är vi båda nöjda och jag njuter av solen blommorna och livet som det ska vara på semestern.
K r a m

Kommentera här: