Ett möte

Jag och Mojje har haft några lyxdagar i huset på Tofta. Soligt blå himmel och skönt varmt i lä. Utomhusluncher och fika. Planering för kommande växthusbygge och lite rabattgrävande, rosorna New Dawn har fått nytt boende framför boden. Mmmm åhh jag älskar att vara en del av ett pågående livsprojekt. För det är ju precis så det är, med ett hem, en trädgård. Man skapar en miljö att njuta av som ständigt är i rörelse mot något nytt, något som får växa eller förändras.
 
I helgen hade jag förmånen att få möta vår trädgårds "ettåriga"  persikoträd. Det mötte mig med öppna famnen klädd i ett rosa flor. Det lilla trädet visade sin tacksamhet över omvårdnad och kärlek med att bjuda på underbara blommor. Jag mottog den fina vårhälsningen och knäböjde ödmjukt framför dess stam medans jag rensade bort lite ogräs och klappade om jorden med härligt smutsiga trädgårdshänder. 
K r a m
 

Kommentera här: