Glädje och sorgsna tankar

 
När barnen var små och hoppade och sprang runt,  tjoade och tjimmade med spring i benen blev jag alldeles varm i kroppen av glädje och framför allt stolthet. Hur underbart var det inte att höra deras klingande skratt ljuda över nejden. Nu är två av mina tre kids vuxna!?!! Min minsting har vuxit om oss alla och suktar på moppe! Fortfarande när de tre träffas klingar skrattet lika härligt, det är underbart! De är priviligerade som har det bra. Jag är tacksam!
 
Det slår mig i dessa tider av oro i världen att det borde vara sjärlvklart för alla barn att få skratta så de kiknar och hoppa över stock och sten med spring i benen med stolta föräldrar vid sina sidor. Blir så ledsen att det tyvärr inte är så, det som borde vara allas verklighet. Ofattbart att så många människor inte kan leva i fred med kärlek och trygghet. Att ondska ska få sådan stor plats på vår jord. Att oskyldiga ska få lida av enstaka maktmissbrukare som förstör. 
 
 
Mitt i all oro och kaos som strömmar mot oss gäller det att verkligen uppskatta det vi har och förstå att inte ta saker för självklart. Livet kan ändras så snabbt, av olika anledningar. Jag är tacksam för det liv jag har och njuter av den kärlek jag har omkring mig. I dag var det min lille pälsboll som gjorde glädjeskutt tillsammans med mig när vi var ute i skogen. Samma känsla av nära lycka kom över mig som när barnen var små. Jag blir så glad när jag ser min supergulliga superbästa Mojje springa omkring på sina fyra ben så snabbt och ivrigt så han nästan flyger. Man kan riktigt se hur glad han är min lille vovve.
 
K ä r l e k  P e a c e  &  L o v e
K r a m

Kommentera här: