Besviken på E

 
Sedan ett par dagar har jag koncentrerat och fokuserat, skavt av och slipat ett bord med många lager färg. Jag har en idé som började med att jag vill hänga upp en krans med hyacinter i köket. Hittade ingen plats som känns bra så jag började med att skapa en, därav det slipade bordet. Det ska stå som en liten ö med pynt i köket (om det får plats).
 
Nåväl, jag jobbade på och väntade på att klockan skulle slå 20.00. Ernst hade tvtid och jag såg fram emot att bli överskjöld av inpiration med härligt julemys. Bänkade mig förväntansfull i soffan. Vad hände? INGENTING! Alltså jag är inte intresserad av att höra Ernst prata eller sjunga, inte av att se honom göra julgodis eller laga mat. Göra tjaffsigt julgranspynt eller skräpiga mobiler! Ok jag erkänner att jag låter väldigt gnällig och håller helt med om att man är fri att gå ifrån Tvn. Men av någon konstig anledning sitter jag kvar och väntar .... nu... snart.... meeen något nytt ska väl denne inredningsguru kunna presentera. Lite vackra bilder ialla fall men ös på med mossa då, kvistar något vackert och spektakulärt!
 
Det är bara att inse att jag kommer plocka bort mr Ernst från min inspirationsbuffé. Det finns ju andra...många duktiga inspiratörer. Zetas och Ulriksdal mm. Sen har jag ju lyckan att varje dag fylla mitt förråd från kreativa arbetskamrater. Besviken över att jag ödslat tid på ett program som inte gav mig något, kunde ju arbetat med mitt bord i stället. Nu när jag är inne i ett pysseleufori, producerar jag och ändrar en del av mitt gamla pynt. Bytte ut åretruntkransarna på dörrarna till lite juligare. Snabbt och enkelt! Lite små kanske? De får duga, snabba ryck till nästa fix!
 
K r a m
 
 
1 Anneli:

skriven

Du är min nya Ernst, kollat på SVT play o förstår vad du menar, blev dock lite inspirerad att göra de där pepparkakorna med parmesanost och salt😉 kram

Svar: Ha ha, nej jag är inte E, men är glad om jag kan inspirera ibland. Pepparkakorna missade jag helt men det gjorde jag förmodligen för att jag dissar hans godis och mattips. Kram
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: