Back to work

Julafton Juldagen Annandagen och söndag så såg min ledighet ut. Haft bra dagar och njutigt av att S varit hemma från Gotland lite längre. Ängnat oss åt promenader och trollat fram varianter av julmaten till middagarna. Åkt två! svängar till Ikea första gången på lördag med S andra gången dagen efter med K.
Har länge velat förnya mina soffor/fåtöljer som hängt med lääänge. Alla soffor (nästan alla) vi haft har kommit från det stora varuhuset. Tycker de är helt ok, det är klart att det finns suuupersnygga på dyrare ställen. Men jag är ju en ombytlig person och skulle nog inte klara av att lägga massor av pengar på en soffa som jag skulle vara nervös av att sitta i. Gillar att man kan dra av hela soffklädseln och tvätta den, hellre det än att vara livrädd för fläckar och smuts. Men som vanligt när man shoppar DÄR fattas ju alltid något som gör köpet komplett, hmm, Vi som beställde att få varorna levererade, Nu får K åka en sväng till, vad glad han är för det!!!
 
I dag var det första arbetsdagen på sista veckan på jobbet för i år. Det har varit ett mycket bra blomster och arbetsår. Vi har några julgrupper kvar, någon julstjärna men så är det oftast. De juligt röda vill vi INTE HA MER. Vi är färdiga med julen för i år. INGET MER RÖTT NU! Nä nu siktar vi in oss på nyårsbuketter, vita vackra med lite glitterflor. Eller vårblommorna som vi längtar efter, anemoner, ranunkler, hyacinter på snitt, kvistar med körsbärsblom. ROSOR I GUDOMLIGA PASTELLER åhh såå vackert. Till nyår  fyller  vi butiken med färdigbunda buketter som står som färgstämda färgklickar i blomkylen. Det är roligt och blir så maffigt med många buketter i samma balja. Här har jag bundit nyårs och vårbuketter med vita tulpaner, ljuvligt blå anemoner sammetsblå hyacint poppel och limoniumkvistar i svagt lila som fått lite nyårsglitterspay för att få dem lite sparsamt glammiga.och glittriga Och för att göra buketterna lite extra köpvänliga slog jag ett limegrönt cellophan om stjälkarna. Voilá! Lite av dagens arbetssyssla, har jag sakt att jag älskar mitt jobb!
K r a m

Kommentera här: