Vart tog Mojje vägen?

I veckan var min lille älskling Mojje bortlämnad för ett par timmars egentid. Han var nämligen på hundspa. Tänker hur påverkad jag som hundägare är för reklam.  Skrattar lite åt hur vanlig  hundtrimmning helt enkelt blir mer lockande för mig och köpintrerssant genom att ändra tjänsten till hundspa. Reklamskylten visar på lockande ord som spa bad massagetvätt kloklippning, klipp och trim med föninng och piffning.
 
Tror jag det, att man vill sin lille älskling allt gott. Vem vill inte tillbringa ett par timmar på Spa? istället för ett enkelt "Drop in" Klart min lille Mojje ska ha det bästa, bortskämd som han är, hmm.
 
Jag lämnade en Mojje som var långhårig, lurvig där man inte riktigt såg vad som var fram eller bak (nästan) Vår trasselsudd helt enkelt. När jag efter två timmar kommer för att hämta Mojje efter hans Spaupplevelse är han hälften så stor. Vart tog han vägen? I kopplet håller "spatjejen" en liten tarm med smala långa ben och överdimenstionerat huvud och yvig svans. Som grädde på moset har hon pyntat min älskling med en orange rosett vid örat.
 
 
Han är så söt och skuttar glatt och pigg när han ser mig. Hans päls är mjuk som en sammetskudde och han doftar gott av alla schampo, balsam och sprayprodukter. Min lille Hollywoodstjärna, min lille prins, mitt ♥ Känner mig lite som att jag väljer extra allt när han som en liten juvel glittrar med sitt "diamathalsband" och ligger fint i soffan.
 
Tänker hur lätt det är att förmänskliga våra husdjur och bestämmer mig för att vi ska ut i skogen till helgen och leka hund och kurragömma. Jag med gummistövlar, han utan rosett och diamanter.
 
K r a m 

Kommentera här: