Vad är vackert?

Jag älskar att titta på bilder som jag tycker är vackra. Jag njuter av att bläddra i en bok eller en tidning med blanka sidor fyllda av bilder som för ett ögonblick förflyttar mig till allt vackert. Vad är vackert? Det finns ju självklart delade meningar om vad vi alla olika tycker om. Det finns mycket jag tycker är vackert. Kärleken, mina barn, naturen, vackra tyger, blommor naturligtvis, färger, människor som är gamla rynkiga fårade av tidens tand. Nyfödda, unga förälskade, djur, insekter.... 
 
Läste några rader som jag tycker om. "Allt har sin skönhet, men det är inte alla som ser den"
 
Och några rader som jag själv har som mantra "Om man gör det man gör med kärlek och hjärta så blir det garanterat bra"
 
Goglade på nätet, vackra bilder. Massor av underbara motiv dödk upp. När jag sökte på fula bilder var utbudet väldigt fattigt. Troligen beror det på att människor hellre delar med sig av det de tycker om, än bilder som inte tilltalar dem. Och tänk vad härligt ändå att vi vill dela fantastiska upplevelser som gör oss glada. Men även i det dystra och grå finns skönheten, fast på ett djupare plan. Inget är egentligen bättre än det andra det ligger som sagt i betraktarens ögon.
 
Här är några bilder som jag tycker är vackra och som jag drömmer mig bort till. Våren lockar...
 
K r a m
 
 
 
 

Kommentera här: