Färger

I ett par veckor har jag haft sådan lust att måla. Men det har inte blivit av. Duken är uppe på staffliet med lite grundfärger målade utan någon speciell plan eller tanke, det brukar alltid börja så.
 
Började sortera och städa bland mina färger.De är riktigt ögongodis och jag kan inte få nog av alla nyanser. Älskar mina tuber burkar penslar och målargrejer. Har allt samlat i mitt fd. arbetsrum/kontor som sedan två år sedan blivit mitt målarrum. 
Paletterna med torkad färg är som tavlor i skapande process och förändras alltid. Eftersom jag delar färger med min äldsta dotter L som målar betydligt mer färgstarkt än jag så blir de häftiga kombinationer. Kanske ska jag rama in dem någon dag?
Penseln doppade jag i guldfärg och började måla ett tecken för fred inspirerad av ett tvprogram, vi får se hur fortsättningen blir....Peace
 
K r a m
 

Kommentera här: