Egoboost

Ibland kan jag känna att jag vill gå och lägga mig riktigt tidigt, först av alla i familjen. Jag kan längta till att krypa ned i min sköna säng med fluffigt täcke och alla kuddar. Jag älskar att dämpa ned belysningen för att sedan släcka ned helt och lyssna en stund på min bok. Det blir lite som att nattas,  att någon läser ett kapitel. Det hade ju varit lyxigt om K ville läsa för mig men då skulle "lässtunden" bli väldigt kort. Typ högst två meningar eller nåt innan han själv skulle somna.
 
Ofta kan jag känna att jag vill somna snabbt för att jag längtar  så mycket efter morgondagens morgonyoga. De allra bästa dagarna börjar med yoga efter morgonpromenad med Mojje och frukost. Sen är det som om jag är mer redo för dagens timmar och händelser. En slags ritual för mitt välbefinnande, en gåva till mig själv. 
 
Jag börjar med att trycka på ONknappen på CD,n. Sätter in en skiva med underbart plingplong, lite flöjt lite dova trummor i ett rytmiskt magiskt ljud som får pulsen att sakta gå ned. Jag tänder ljuset i lyktan, rullar ut yogamattan och myser till det med en lyxig filt. Redo för passet låter jag mig guidas in i yogans värld. Efter (för det mesta) snälla övningar på yogamattan har jag vridit och stretchat ut stela muskler och leder. Solhälsningen, kobran och hunden genomströmmar min kropp. Njuter av stunden som avslutas med en stilla meditation. Efteråt känns det som jag svävar i ett  lyckorus klädd i lager med trådar vävda av harmoni och tillit.
 
Åhh jag är helt såld på yoga, det skulle jag aldrig trott för några år sedan. Då, för några år sedan skulle jag tycka det var "slöseri" med tiden. Nu har jag blivit mer ego och tycker det är ok, ja mer än ok. Jag ser det som livsviktigt och önskar att alla hittar något som tillför samma energi och glädje. I just love it ♥♥♥
 
Längtar till morgondagen....
 
K r a m
 
1 Bohista - be cool and do yoga. :

skriven

Helt rätt! Jag skulle säga att ditt ego har klivit åt sidan och att det är därför du nu tar dig tid för dig själv genom yoga.

Allt gott,
Shanti

2 Bohista - be cool and do yoga. :

skriven

Helt rätt! Jag skulle säga att ditt ego har klivit åt sidan och att det är därför du nu tar dig tid för dig själv genom yoga.

Allt gott,
Shanti

Svar: Tack för dina ord Kram
Mellan himmel & mylla / Lena

Kommentera här: