Mitt godis

 
Snart har vi varit ägare till vårt Gotlandshus i ett år! Minns när vi åkte runt på visningar i omgivningarna runt Tofta. Vi tittade på allt, och jag menar allt! Vi budade som tokar på många hus, allt från ihopbyggda baracker, sjuttitalshus, fula och fina. När vi såg "vårat hus" stod det där byggt -09 och var sååå omysigt. Ett tvåfamiljs fritidshushus rent och slätt, platt, med grusplan och gräsmatta. Inte en endaste liten växt var planterad, på baksidan fanns det som tur var tallar och några enar, lite rönnsly och ogräs med halvmetershöga ormbunkar. 
Huset var helt utan personlighet och såg såååå oälskat ut. Men vi tänkte om och såg husets bra sidor. Det var nytt och bra i övrigt. Med riven vägg blev det ETT hus dock med två av allt... lite fix och trix så har vi kommit en bra bit på vägen och vi är jättenöjda.
 
DET STORA ARBETET och mitt mission är ge det massor av kärlek. Att få en omfamnande känsla runt huset. Som jag grävt och planterat, vattnat och kämpat. Massor!!!! Och det syns nästan inte! Men jag vet att det kommer att bli bra bara växterna rotar sig och klarar sig mot blåst, torka och de små Gotländska gnagarna Rabbisarna
Visar några av mina godisbitar som snällt blommat i sommar som små smycken som man får njuta av på nära håll. Ser med spänning fram emot nästa sommar och hoppas de vuxit sig större så de synns lite mer.
Limelight hortensia
Leonardo da vinchi buskros
Claire buskros
Kajsa clematis
Höstanemon
Therese bougnet buskros
 
K r a m
 
1 Anneli:

skriven

Sååå vackra blommor! Du är en trädgårdsgudinna

Svar: Trädgårdsgudinna..Låter bra! <3 Kram
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: