När ögat och gommen blir förälskade

 
I lördags besökte vi (tillsammans med halva Stockholm) Slottsträdgården Ulriksdal, eller Rappnes som jag kallar det. Älskar det stället och delar nog den känslan med många fler. Blir så glad när allt är så vackert. Var man än tittar så är det så fint. Om det är något som får mig att må bra så är det när man tydligt ser den bakomliggande kärleken till hantverket som skapats av en passionerad hand. Att göra något med lust och hjärta, blir oftast väldigt bra..
Kunde inte motstå alla frestelser de dukat upp. Så läckert och gott. Mmmm. När skeden skar genom morotskakan med sitt överdådiga tjocka lager av filadelphiacreme och jag tog den första smakbiten svimmade jag nästan av. Så himmelskt gott och vackert. Ordspråket eller talesättet "man äter också med ögat" kan inte bli mer rätt.
 
De små ursöta saintpauliablommorna på kakbitarna är oemotståndliga, de får mig att tänka på min mamma som hade många olika sorter på rad i sina fönster. Helt plötsligt älskar jag saintpaulian! Jag blir tillockmed sugen på att baka och dekorera kakan lika fint. Ska lägga detta på minnet!
Tulpanfrossa från deras egen odling.
Vitt och grönt alltid vackert. Extra plus är det flödande ljuset från takfönstren. Äntligen, äntligen!
 
 
 
 
En massa finheter som väcker habegär. Dessa gröna hästar.... grodorna är söta de med, I love love love .Det slår mig när jag ser mig omkring att de är många fler än jag som småler så där lite fånigt som jag. Vi går liksom runt och bara myser.var och en i sin bubbla. Alla med en konstig blick av förälskelse, helt bortkopplade från verkligheten utanför... så rör vi oss fram och tillbaka i ett drömskt tillstånd (tills den låååånga kassakön, men så är det). Lämnar butiken och alla intryck med ett stort varmt leende och en prickig söt begonia som ska få fortsätta glädja mig. 
 
K r a m
 

Kommentera här: