En härlig upptäckt

Har just upptäckt Spotify! Jag vet, är född på medeltiden! Men en så fantastiskt enkelt och bra uppfinning!  Att bara kunna välja och vraka utan att plocka med cd skivor. K och jag har valt och plockat bland minnen och känt oss som tonåringar igen. Det känns gott att njuta av musik till tända ljus och brasa. 
Då gör det absolut ingenting att det är ruskväder ute. Myser av stämningen och är lite extra glad över mina nykomlingar hemma. Lampan som jag länge suktat efter och Agaven som tillfälligt hamnat i en korg. Den mexikanska plantan kommer att få bo i växthuset på Gotland i sommar. Den kommer kanske inte att trivas inomhus i vinter bakom soffan, men jag klarar inte av att placera den i garaget ännu. Den är så himla fin.  
Laleh fyller huset med magi och sin fantastiska stämma. Jag dansar ett par steg och tycker att allt just nu känns härligt. De nedbunna ljusen plockas bort och alla ljusstakarna laddar med nya långa som ska brinna länge.
K r a m

Kommentera här: