Drömmar och planer

Jag längtar så innerligt efter den RIKTIGA våren. Snart får vi en vecka på bästa stället. En vecka kvar tills vi sätter fötterna på ön och jag får hälsa och kika på hur långt växterna och våren kommit till Gotland. K och jag pratade om vad vi skulle ha för projekt denna gång. Det lutar till att riva altanen, att ta bort den slitna inpregnerade trätrallen. Sedan vi köpte huset har vi gjort en ny uteplats på gaveln där kvällssolen finns. Den långa befintliga altanen har sol från förmiddag till kväll. På Gotland är det många som gjuter en platta i betong som terrassgolv. Det gjorde vi med och det är underbart fint och praktiskt. Känns så medelhavsaktigt att gå barfota på kvällen när solen värmt upp plattan och värmen ligger kvar länge. Nu vill vi ju få ihop hela terrassen i samma material.
 
Inspirationsbild från Pinteres
 
Snabb idéskiss på hur det ev. skulle kunna bli.
 
När vi ändå håller på och fixar en ny platta så rullar ju idéerna runt i huvudet på mig. Har ju en dröm om ett växthus och det skulle ju passa väldigt bra att placera det nära huset så vi kan nyttja hela långa terrassen och knyta ihop allt. Bläddrar på nätet och blir yr i huvudet av alla fina växthus. Drömmer ju om ett egenbyggt men K säger tydligt stopp, så om det blir ett så blir det ett färdigt från fabrik som vi placerar på en lägre vitputsad mur. Vi kommer att placera det i liv med husbyggnaden 1 och 1/5 meter ifrån huskroppen som en friliggande gavel och bygga ihop det med en mur. I muren vill jag ha en grön dörr ut till trädgården. Har alltid tyckt att det är så spännande med dörrar från en utemiljö till en annan.
 
Inspirationsbild från Pinterest. Dröm....Alltså så här skulle jag vilja ha bakom trädgårdsdörren
 
Bild från sommaren. Detta kommer att rivas. Där insynsspaljen är kommer växthuset att vara i vinkel ut mot huset så betongplattan kommer att bli större än den  befintliga trallen.
 
Så om en vecka och några dagar fram blir det förmodligen rivning.....Det tråkiga är att det blir stökigt och fult tills det är klart. Mina rosor och klematis som jag planterat måste grävas upp osv. Men har redan en plan för var de ska bo. Som ni ser så har jag bilden ganska klart för mig, nu gäller det att inspirera och få K med på planerna. 
 
K r a m
 
1 Anonym:

skriven

Kommer att bli dom en dröm💕☘😎/sis

Svar: Ja jag hoppas det blir bra.
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: