Tre delar Gotland

Min sommarsemester är i år uppdelad i tre perioder. På Gotland, så klart! Always always Gotland, jag är nördig jag vet! Första delen har ju redan varit då vi fixade med att färdigställa växthuset. Är såå himla nöjd och kommer nog skriva och lägga ut bilder om det många gånger.
De övervintrade Mårbackorna trivs i solen, de med.
Älskar Chokladblomman Cosmos mörka blommor som svävar högt ovanför krukan, så fin!
Andra perioden, också Gotland!  En vecka med väldigt mycket sol och värme, fika, bad, strandhäng och finbesök. Och nya spännande vackra platser att upptäcka, denna ö är fantastisk.
Surfers på Tofta, skönt strandhäng på promenadavstånd.
Vackert som en saga, stigen till havet vid Kyllaj (tror det heter så)
 
Stenstranden
Ett av alla magiska kalkstensbrott. Detta vid Smöjen/Kyllaj Otroligt eller hur!!
Kvällsol
Skugga under parasollet, lavendel i kruka som jag fick i present. Kan inte ha för många, tokgillar.
 
Gläds åt våra mysplatser både ute och inne.
Tredje perioden kommer snart, Gotland, javisst! Längtar till den riktiga semestern, ja vet att det låter knasigt jag som redan haft ledigt men det är liksom den låååånga tiden som väntar.Utan så mycket början och slut. Tiden där veckorna går i varandra, när man vaknar på morgonen och dagarna är som ett tomt papper som man fyller med härliga minnen. Så där att det i slutet av sommaren och närmare hösten blir ett helt blädderblock av finheter.
 
K r a m
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Underbara bilder! I dag första gången på flera veckor som regnet är här! I går regn på Tofta så dina fina växter fick lite vatten och nog blev glada.
Välkommen tillbaka❤️sis

Svar: Jippi äntligen regn!
Mellanhimmelomylla / Lena

2 Elisabet :

skriven

Ser verkligen underbart ut. Så mysigt. Egentligen låter det ju lite smart att ha flera omgångar semester för att sträcka ut sommaren så mycket som möjligt... Även om jag alltid valt att ha en lång sammanhängande ledighet, för att verkligen hinna koppla bort jobbet. Nästa år kommer det nog dock bli uppdelat. Och... Ja kanske det visar sig vara en riktig bra variant?

Svar: Sommardagar som dessa är gudomliga och jag är tacksam och lycklig över varje stund, Ser fram emot lite mer.....
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: