I´m so in love

Jag är en blomster och växtfantast. Ett intresse som jag har haft större delen av mitt liv. Från att som liten flicka plocka en enkel bukett med de vackraste ängsblommor till där jag är idag. Mitt blomster och trädgårdsintresse växer och utvecklas hela tiden, är det inte fantastiskt att det aldrig tar slut utan bara fortsätter! Det är  en livslång kärlek och glädje som bra blir starkare ju äldre jag blir.
 
 
Nu är jag nykär (igen)!!! Jag har i många år drömt om ett citronträd, ett eget. Länge har jag njutit av vackra exemplar i butiken. Men i år kände jag mig mogen och redo för ett eget. I går kom min fina älskling hem till oss. Det är ingen bebis utan ett rätt stort exemplar, ska det vara så ska det! Alltså jag är helt galen i det, kan knappt lämna det. Sitter nära, ligger på golvet under det, går runt det och njuter. Doften fyller hela huset av frisk förförande citrusdoft som gör mig yr, kär och galen. 
 
 
Tunga hänger stora gyllene citroner och påminner om medelhavsklimat. Såå häftigt! I am so happy!
 
 
Ännu ett skötebarn har anslutit till min skara av älskade växter. Nu har fikon och olivträden fått en kompis som sinom tid ska få åka på sommarkollo till Gotland. Jag behöver en större bil, ett orangeri....flytta till Gotland...
Jag är helt enkelt en passionerad tokkär citronträdsägare, I´m in loooove!!!
 
K r a m
 
 

Kommentera här: