I glädje och sorg

Vilken dag. Dagen har bjudit på känslor och upplevelser lik en bergochdalbana. Den började med ett telefonsamtal från en ung släkting (typ 20 år yngre) som nyss blivit mamma igen och bjöd in till dop. Tänk hur åldersskillnaden krymper med tiden, hon som nyss själv var en liten flicka har blivit trebarnsmor precis som jag är. Och nu är vi nästan lika gamla eller unga. Känns bra att kunna dela erfarenheter från småbarnstiden. Känns som det var igår...fast F fyller fjorton till hösten.
 
Hade en förmiddagsdejt med en kär vän (typ 20 år äldre). Vi njöt av en härlig promenad där solens strålar masserade och värmde oss i nacke och rygg så pass mycket så jackan åkte av. Lunchen vi åt smakade hett av indiska kryddor och det var gott att doppa nambrödet i den gräddiga tomatsåsen och släcka törsten med stora klunkar kolsyrat vatten. Och prata om ditt och datt. Jag var glad och uppskattade stunden med min vän.
 
På jobbet har jag bl.a. bundit ca tjugo lika dana buketter inför förberedande av människors flitiga firande inför morsdag som är på söndag. Att uppvakta sin mamma med vackra blommor är något vi gärna gör här i vårt land och på många andra ställen i världen. Det är fint! Tänk om jag kunde få ge min mamma en bukett på söndag. Då skulle hon få rosa pioner och söta rosa kvistrosor som hon tyckte så mycket om, jag skulle lägga till lite limegrön daggkåpa för att få till det så där försommarfint och så skulle hon få lite lite storblommig brudslöja i. Den buketten skulle hon bli glad av.
 
Kvällen avslutades tyvärr av ett mycket sorgligt besked, En vän som varit nära och haft en stor plats i hela vår familjs hjärtan och som vi delat många minnen med har flyttat till en annan värld. Hon är säkert på en vacker fin plats och sitter och rycker strömming vid en strandkant fylld av vita prästkragar som nickar snällt. Ledsen över att  jag inte ringde det där telefonsamtalet som jag skjutit upp så länge, och nu är det för sent.
 
Mina tankar går till alla de som står mig nära, de som har en speciell plats i mitt hjärta. Jag vet att ni vet, och även fast vi inte ses och hörs så ofta som jag skulle vilja så hoppas jag av hela mitt hjärta att min omtankes kraft och känsla är så starkt så att den når fram till er alla mina ♥
 
K r a m

Kommentera här: