Utpressad

I dag när jag kom hem från jobbet var F redan hemma. Jag ropade att jag kommit hem, drack ett glas vatten. Pustade ut i fotöljen med trötta ben och fötter som jag la upp på glasbordet. Jag återhämtade mig... I vanliga fall brukar min sons fokus ligga på annat håll än mamma. Men idag hände något som fick mig glad och varm i hjärtat. Han kom ned från sitt rum, satte sig mittemot mig i soffan och berättade om en händelse under skoldagen.
 
 
På SO timmen hade klassen haft besök av en kvinna som berättade om sitt liv, arbete och visioner. Kvinnan kallade sig för Dog Listener och heter Mervi Kärki. Hon måste ha gjort stort intryck på min son för han berättade med stor inlevelse om lektionen.
 
Det söta med eftermiddagens fina stund tillsammans med F var att han berättade att Mervi hade sagt saker som påminde honom om mig. Tex. så sa han inledande att hon också hade varit UTPRESSAD precis som du mamma! Ja så kanske man också skulle kunna uttrycka sig istället för utbränd. För vilket ord är rätt? Det har brunnit, mött väggen eller att ingen ork finns kvar för man är helt utpressad. Strunt samma! Vi pratade en lång stund om livet känslor och ork. Han är för gullig min F, han bryr sig. Han fortsatte att berätta ...Hon, Mervi hade också köpt hund precis som jag för att komma ut och promenera. Att bli glad och söka efter ytterligare ett sätt att komma tillbaka till livet. Nu arbetade hon med relationerna mellan hundar och dess ägare och att det blivit hennes passion i livet. Och att hon hittat glädjen i att hjälpa hundar och dess ägare att förstå varandra.
 
 
F berättade att hon också gett ut en bok, och han tyckte att jag kunde beställa den, för som F sa -Mojje är ju lite skällig och olydig, vi kanske kan få hjälp. Beställde boken och blev nyfiken på kvinnan som fått min son så intresserad. 
 
K r a m

Kommentera här: