Syskonkärlek

Sent i går kväll satt L och pysslade, hon sa att hon ville bli klar med en överaskning till S. I morse visade hon stolt upp en fantstisk adventskalender som hon satt upp i S rum. Små paket smakfullt dekorerade med siffror och ljusslinga. L sa glatt innan hon sprang iväg till tåget -Jag vill överaska S så hon blir glad när hon kommer hem från skolan till helgen. -Åhh vad fint och vad gullig du är, sa jag. Hon log och berättade att lillebror F, mamma, pappa och pojkvännen också får varsit paket hängandes i kalendern, men de flesta var till syster S. 
L är så pysslig och påhittig med ett så varm och kärleksfullt hjärta. Hon visar samtidigt att man tycker det är kul med adventskalender även fast man fyllt 24 år, ja det så klart det är! Men som mamma har man liksom plockat bort vissa "måsten" när barnen blivit stora. Tur att de tar vid själva då : ) "Tråkiga mamma" är glad om jag kommer ihåg att köpa chokladkalender till var och en...
Jag blir i alla fall alldeles fylld av lycka över deras tajta syskonkärlek. Två års skillnad, de är systrar och bästa vänner. (Lillebror F, den lille 13-åringen är givetvis också med i deras hjärtan och delar deras vänskap, fast på ett annat sätt) Är så tacksam för att de förstår vilken lycka det är med syskon och att de uppskattar varandra så mycket.
Att ha en syster är speciellt, det vet jag som har en underbar syster. Hon är alltid en del av mig själv, så nära man kan komma och jag är evigt tacksam för vi har varandra ♥
 
Må gott, önskar er en mysig fredag
Kram

Kommentera här: