Svart dörr

Dörren in till garaget har lääänge behövt kärlek och omvårdnad. Började med slipning och spackling och sedan tog det slut, var det för två år sedan eller var det tre?  Väder och vind snö och slask gjorde att allt arbete vi lagt ner vart onödigt, såå trist! Många många gånger har jag jag tänkt att nuuu så är det perfekt målarväder nuuu borde vi ta tag i surdegen. Värmen kom och försvann målarvädret likaså. År efter år. I helgen blev det i allafall gjort, K lyfte av dörren och den fick sig en omgång i garaget. Nu är det klart, så snabbt och enkelt. Det gäller bara att göra det! Hmm, eller hur!!
Färgen ändrades från grågrön till mörkt grå, men den uppfattas nog mer som svart. Jag blev jättenöjd i alla fall. Känner mig extra glad över att min svarta stockros blommar igen så passande och binder ihop dörr, tak och växtlighet.
 
Och här är dörren från en annan vinkel som blir en perfekt mörk fond till den vita rosen som nu skiftar i ljust romantiskt rosa. Oktoberblommning känns lyxigt och håller kvar minnerna av sommaren lite längre.
Nu ångrar jag att vi inte tog tag i målningen tidigare. Har ju två dörrar till som behöver ny färg, hade varit snyggt med alla dörrar i samma färg. Men kylan sätter stopp för önskemålen och vi får snällt vänta...till Maj, kanske? Det blir ju lite kallt och opraktiskt att vara utan dörrar in till huset nu för att de måste målas i värme inomhus i garaget. Tänk så mycket enklare det hade varit att måla dem på plats i somras. Jag menar när dörrarna ändå var öppna på vid gavel. Nu har vi i alla fall kommit en bit på vägen, det är så man får se det. SKÖNT 
K r a m
 
1 Anonym:

skriven

Syper fint👍😘/sis

Svar: Tack <3
Lena Kindberg

Kommentera här: