Morgonkik i min trädgård

Min trädgård hemma har inte fått den kärlek den förtjänar sedan vi blev lyckliga ägare till vårat gotlandshus för 3 år sedan. Jag har ägnat både hjärta och muskler till min nya kärlek tvärs över Östersjön. Trädgården hemma är en trädgård, den på ön är egentligen inte ännu någon utan en under uppbyggnad. 
Älskat litet träd, silverpäron. Under ett virrevarr av myskmadran som gömmer vädd, näva, alunrot mm. Här ska det rensas mer....
 
 
Baksidan med tovsippa, buxbom, strutbräken, japansk lönn, prydnadsgräs, klätterhortensia, funkia, daggkåpa, murgröna, krypen mm.
Älskar jätterams....och syren...
 
Hemmaträdgården har under de senaste åren fått sköta sig själv och jag har väl mest koncentrerat mig på att ha snyggt på framsidan. I helgen fick en del av de misskötta rabatterna sin efterlängtade omvårdnad. Ogräs som aggressivt lindat sig omkring och kvävt svaga perenner. Jag har grävt och grävt, plockat bort dött och flyttat fram lite bortglömda skatter, luckrat och slitit med stenhård lerjord. Nu har jag kommit en bra bit på väg och känner mig rätt nöjd när jag gick min morgonrunda och kikade bland nyupptäckta och befriade växter som förhoppningsvis får en ärlig chans att utvecklas. Det känns bra och jag passar på att njuta hemma.
 
K r a m

Kommentera här: