Humlesurr

I går var det en dag som var väldigt surrig och då menar jag inte insektssurr utan människosurr. Jag tycker det är trevligt att vara med om möten, men ibland tycks det bli så att alla och allt kommer i en klump. Senaste veckan har varit en sådan period. Då jag träffat och talat med många och tyvärr mycket av det jag fått dela har varit tungt. Det blir liksom överfullt i mitt huvud av alla intryck och känslor. Jag blir jättetrött och all energi rinner ur mig. Men så är det ju med livet, allt är inte lättsamt och roligt, sorgen hänger som en envis svans efter en. Ibland använder man "svansen" likt hunden att viffta med i glädje. Alldeles för ofta syns den som en nedåtpekande kuvad båge och symboliserar ledsamhet. Jag försöker att skydda mig själv och bygga en osynlig kokong runt mig. Men när allt kommer i för stora doser hinner jag inte krypa in i mitt skyddsnät. Jag vet att det låter egoistiskt och känslostört att jag beklagar mig över andras sorger, men det är så det är, jag är överkänslig och bryr mig. Nu för tiden har jag liksom inte riktigt den styrkan och kraften jag vill ge till andra, det blir fel, jag blir uttömd. Jag kämpar med att fylla på istället för att tömma, det går för det mesta bra men inte alltid....
Då är det underbart att ha en trädgård att njuta av och morgonens humlesurr låter som ljuv musik i mina öron. Så vackert det är att se hur de små ludna insekterna flyger omkring. Det enda de fokuserar på är bara att förflytta sig från blomma till blomma. Kantnepetan Walkers Low lyser blå och doftar krydda, det enda jag behöver just nu. Jag fyller på måbraenergi!
 
K r a m 
 
1 Elisabet :):

skriven

Känner så väl igen det. Att det tar på krafterna att vara närvarande i andras liv och att det är viktigt att ta tid gör att vila. För min del handlar den vilan både om att faktiskt sova en stund ibland, men också om att finnas i miljöer som fyller min själ med glädje. Att lyssna till livet som pågår i naturen, bara blunda och ta in. Det är underbart!
Önskar dig mycket tid för att bara ta in, det du behöver, i sommar!

Svar: Tack! Naturen är underbar. Önskar dig också fina sommardagar.
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: