Vinterdag på stranden

 
I dag är det en så fantastisk och trollbindande underbar vacker vinterdag. Solen lyser högt upp i himlen och det är riktigt isande kallt. Snö och frostklädda strån och stenar gnistrar ikapp som de dyrbaraste kristaller. Jag känner mig glad och uppspelt när jag promenerar vid stranden med mina killar, kan det bli bättre! Det är en speciell och magisk känsla att gå i ett vinterlandskap som egentligen bara förknippas med sommar sol och bad. Havet låter likadant som på sommaren när vågorna brusande rullar över sanden och lämnar löddrande skum kvar. Vassens strån blåser i vinden på sanddynernas toppar, precis som på sommaren. Skillnaden är saknaden av solbadande familjer och stojjande ungdomar som spelar volleyboll, barn som bygger sandslott och ett virrevarr av färgade strandfiltar som bildar lapptäcken mellan sandrummen. Jag älskar stranden alla årstider men friheten att promenera utan trängsel är mäktig och det är fantastiskt att få ha stranden för sig själv. Mojje lägger in ett stort LIKE på det! Vov vov så lycklig han är!
 
Den bitande kylan binder vattnet och bildar vita ishättor på stenarna som liknar lustiga små isberg. Och vassen har fått ispärlor som svävar som pingpongbollar fram och tillbaka.  Det är verkligen vinter på stranden och den håller sig fast med isande minusgrader, men mitt i alla rörelser anas vårens ivriga vilja att spricka ut och börja leva upp. När jag ser tången som skiftar i grönt vid strandkanten och gungande böljar bland det klara vattnet känner jag hur livet rinner i allt levande och hur naturen tycks väckas till liv och väver samman människor, djur och växter. Fantastiskt vilket underverk naturen är! Jag älskar att få vara en del av den. 
 
 
 
 
 
 
Trötta och lite frusna efter ett par timmar var det gott  att komma hem till huset och slappa i soffan med lite gofika. Livet är gott att leva.
 
K r a m
1 shazi:

skriven

s¨å fint

Svar: Tack, ja det är vackert!
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: