Nytt år, 2016

Ett nytt år ligger framför oss. Vi vet ingenting om hur det nya 12 månaderna kommer att bli. Vi hoppas alla att glädjen som vi känner då ska fortsätta året ut när vi förväntansfulla skålar i champagne vid tolvslaget. 

Året som gått började i sorg. En tragisk händelse, en ung släkting rycktes brutalt  bort, så onödigt. Lider så med familjen. Straxt efter lämnade vår mycket nära vän oss efter den grymma elaka sjukdomen C. Vi saknar honom väldigt mycket. Han finns i våra hjärtan.
Väldens oro och hat påverkar negativt. Nyheterna har proppat oss fulla med hemskheter. Det gör ont att ta del av. Människor har tagit ställning för eller emot. Det osar bränt! 
 
Samtidigt som allt i värden är kaos känner jag mig fylld av kärlek och tacksamhet inför  livet. Jag känner att jag inte tar något för givet och försöker leva i en positiv anda. Jag har så mycket att vara tacksam för. Att jag är frisk och mår bra. Att vi haft möjlighet att kunna förverkliga vår dröm om ett eget hus att njuta av på drömön. Känner mig så priviligerad, och att jag har så mycket kärlek omkring mig.
 
 
Kärlek från K mina barn min syster mina vänner och arbetskamrater. Och en massa okomplicerad och kravlös milsvid kärlek från min lille Mojje. Jag önskar att år 2016 blir ett bättre år  för alla men främst de som haft det tufft och hårt.
K r a m
1 Viktoria Grönqvist Alvin:

skriven

Så härligt att läsa att du i all "skit" som har hänt ändå ser ljust på det nya året. Din positiva inställning smittar av sig.

Svar: Tack för dina ord, de värmer.
Mellanhimmelomylla / Lena

2 Elisabet :):

skriven

Gott nytt år till dig! Jag tänker att det är extra viktigt att fokusera på allt gott och fint som finns omkring oss, när det finns så mycket annat tränger på. Och när vårt egna ljus får brinna och blandas med andras ljus - då händer något fint! Tacksamhet och kärlek är goda kryddor i livet.

3 Maria:

skriven

Vi får hoppas att 2016 blir ett riktigt super år.
Gott Nytt År till dig
Kram

4 Cassandra Haraldsson:

skriven

Gott nytt år!

Svar: Tack! Gott nytt år till dig med!
Mellanhimmelomylla / Lena

5 Emma Engström:

skriven

Vi får hoppas på att det nya året kommer bli otroligt bra! :D

Svar: Tack, ja det får vi hoppas!
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: