Prima ballerina

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i fontäner. Men åh vad jag skulle vilja äga denna!  Hittade en bild på nätet som förtrollade mig, så vacker wow! Perfekt poetisk ljuvlig och alldeles alldeles underbar. Hittade ingen information om var denna prima ballerina finns, måste vara fantastiskt att få se den live. Ett konstverk med den späda sträckta kroppen i brons med sin vattenglittrande transparenta tyllkjol. Åhh jag blir gråtfärdig av beundran.
En kort period i mitt liv hade även jag rollen som ballettdansös. Jag var fem sex år och dansade med i en grupp ballerinor som alla trippade, snurrade och övade på positioner. Så roligt det var att få glänsa med paljetter och tyll ackompanjerad av fröken Guns pianospel. En våg av nostalgi svepte över mig och jag dök ned i mitt gamla tummade fotoalbum från tiden då jag var barn.
 
Jo men visst hittade jag en bild på mig där jag lite spretigt står i femte position. 
 
K r a m
1 Anonym:

skriven

Åhh du är helt underbar❤❤❤ och ballerinan så fin, henne skulle man vilja ha! / sis

Svar: Ja visst är det fint med ballerinor : )
Lena Kindberg

Kommentera här: