Exotisk elegans

I hösttider som denna vill många ha mustiga buketter i höstiga toner. Vackra nyanser från vinrött till starkt orange. Jag binder buketter som aldrig förr och det märks tydligt att kunderna vill ha färg i sina vaser. Jag själv tycker det är fint men inte hemma hos mig. Jag är nog rätt så enkelspårig i mitt färgval, vitt lime grönt. Always  always always....meeen även jag kan känna ett litet sug av varmare toner inför hösten. I veckan fick vi sååå vackra Anthurium på snitt till butiken. Kunde bara inte motstå dem. Ofta är de rosa varianterna för starka eller för laxfärgade. Dessa var precis i min smak lite smutsigt dimrosa. Oh my god, I love them!!!! 
Anthuriumblomman håller länge om man låter bli att ta på blomman med fingrarna. Fettet vi har på huden gör att blomman blir fläcklig då och håller sämre. Här gäller ordspråket SE MEN INTE RÖRA 
Så vill man köpa snittblommor som håller sig länge är Anthurium ett givet tips. Gjorde ett fint stilleben tillsammans med mina hortensiakvistar som är inne på tredje veckan nu. Passar perfekt in med min fina lampa och ljusstakar i "rosé". 
 
Passade på att måla "in" min gamla Ikea Lackhylla i samma färg som väggen. Det blev en mycket snyggare och lugnare känsla. 
 
K r a m
 
1 Åsa:

skriven

Otroligt vacker blomma, får kolla med dottern om dom har den här i Umeå :)

Svar: Blomman är vanligast som röd eller limefärgad och finns nog i de flesta blomsterbutiker. : ) God Helg
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: