En BAL på slottet (i skolan)

När jag slutade i nionde klass ordnades det inte någon skolbal, det var inte så i slutet på 70-talet. Det var knappt att vi var uppklädda på skolavslutningen. Jeans och t-skirt var klädkoden på den tiden, absolut inga fina klänningar eller kostymer. Att femtonåringar skall klä sig som välrdsvana filmstjärnor kommer förmodligen från USA, filmer och tv. Och vad är det egentligen för fel på lite glamour i livet, vi behöver nog alla det ibland. Speciellt efter nio långa kämpiga skolår, de är de värda.
I år och i kväll var det Filips tur att klä upp sig och gå på bal. Så spännande att få se sin son så stilig och välklädd. Gud så stolt jag är, tycker han är så himla fin. Fick minsann en tår i ögat! Filip hade bestämt sedan länge med sin tjejkompis att de skulle gå tillsammans  Är så glad att jag fick vara med på ett litet hörn och fotografera honom innan balen.Bild på bild på bild, ändå tycker jag i efterhand att jag inte tog tillräckligt många.foton. Vi hade en liten snabbgenomgång innan kvällens fest. Kurs i att vara en trevlig och omtänksam gentleman.
 
Lämna rosen, håll upp bildörren, ja att han skulle hålla upp alla dörrar....leda sin bordsdam in till balsalen (skolmatsalen)  dra ut stolen osv. bjuda upp till dans. Förhoppningsvis sitter beteendet kvar resten av livet.

Hoppas av hela mitt hjärta att skolans alla niondeklassare får en rolig kväll och avslutningsfest. Och att de alla kommer spara kvällens energi och upplevelser som ett kärt och fint minne.  Önskar dem så ett fint avslut på grundskolan och vad passar väl bättre än att göra det med stil.
 
K r a m 

Kommentera här: