-7 och jag längtar

Jag går runt i min vinterklädda trädgård och sparkar i snön. Det är kallt, jättekallt och många minusgrader. Buskar och perenner ligger i vila och jag undrar lite över om rosorna kommer att ta stryk av kylan. Som tur är ligger snötäcket ovanpå och skyddar, men jag undrar och är ändå lite orolig. Trädgården sover och jag vill väcka den. Jag längtar till att få gräva i jorden, jag längtar så att få greja och göra fint. jag längtar till att få plantera och ställa ut alla mina krukor, bord och fat. Att möblera mina uterum och njuta av dofter och spirande växtlighet. Tillsvidare får jag bläddra bland mina bilder och drömma om allt som komma ska. Jag kurar och väntar i soffan bland kuddar och filtar, bläddrar i trädgårdsböcker och planerar. Åh vad jag längtar....
 
K r a m

Kommentera här: