Morsdag och blommor

I dag är det alla mammors dag. Så mycket fin kärlek det skrivits om på sociala medier. Bilder fina ord, dikter och blommor som alla hyllar lilla mor. Med ett leende läser jag hur fina mammor alla underbara "ungar" har, det känns bra. Kärleken strömmar! Mina tre hjärtan som är det underbaraste jag har, har också de hyllat mig. Känner mig älskad ♥ 
 
 
Trädgårdens blommmor är nyutsprungna och doftar frisk försommar. Åhh vad jag älskar dofterna av syren och liliekonvalj. Så romantiskt vackert de ljust rosavita äppelblommorna är med sina ljuva blomsterkjolar på de bruna knotiga grenarna. Hur ljuvligt är det inte att sitta under pergolan och se hur alpklematisen klättrar och snirklar sig runt sina skira stjälkar som små balettdansöser.  Lycka är att stanna upp och njuta av en kristallklar vattendroppe som samlats i daggkåpans gröna bladskål. Att känna växtkraften ifrån strutbräkens flikiga blad som snabbt rullar ut sig emot den blå himlen. Blommor blommor och åter blommor, fulla av liv och frodig grönska. Inget hindrar grönskans framfusighet, livskraft och skönhet. 
 
 
I dag tänker jag också på min egen lilla mamma, min söta lilla mamma. Tänker på hur glad hon skulle vara att få ta del av mitt och vårat liv. Hur vi skulle dela livet  med varandra. Hon skulle älska att få vara tillsammans med oss alla. Jag saknar henne och skulle så vilja få visa mamma hur vi har det. Att få ta med henne till Gotland. Hon skulle älska att promenera med min lille hund Mojje, att sola sig på stranden. Att klippa gräset, att fika och äta goda middagar tillsammans utomhus vid grillen. Min lilla mamma, söt som en docka ♥
 
K r a m 

Kommentera här: