En snabbis

 
Kunde inte låta bli. Längtan blev för stor. Det blev en snabbvisit på bästa stället. Åh vad vackert det är med den supergröna grönskan. Hur det exploderar i naturen med sprickfärdiga knoppar som strävar efter att få veckla ut sin blomsterprakt i de vackraste nyanser. Den friska doften av äng och hav. Får med sina lammungar mumsar och njuter av sol och saftigt gräs.
 
Pyssel och trädgårdsjobb, gräsklippning, plantering av några perenner ifrån trädgården hemma. Det kostar på med plantinköp....När bladen har klätt de tunna pinnarna på alla växter som handlats in synns de i alla fall lite. De är ännu rätt så små obetydliga skygga individer som behöver växa på sig för att ta plats och visa attityd.
 
 
Det växer fram så sakteliga. Här är husets baksida och NU ÄR ALLA spröjsen på plats! Känner mig nöjd med piffet. Huset ser sommrigare och mer lantligt ut. Rosorna på spaljén växer fint och har redan knopp.
 
 
Klematisen "Kajsa" överaskade glatt med stora klockade blommor, fin tycker jag.
 
 
Mojje myser på solvarm terrass, Pellisarna har fått hamna i större krukor.
 
 
Kötsbärsträdet "Stella" som vi planterade på sportlovet i fjol ser ut att må bra. Lika så plommonträdet "Opal" som kom ned i jorden vid påsk. Är så glad för att det är några växter som är högre än 40 cm!
 
 
Hann med att måla dörrarna. Det skulle vara samma kulör som fasaden med de ser lite kallare grå ut. Måste kanske måla en tredje gång för bättre resultat.  Ni som läst tidigare inlägg undrar vad den svara eller de senaste gröna tog vägen. Hade ju bestämt mig för att låta penseldragen färgsätta de tidigare mörkt grå dörrarna som huset hade när vi köpte huset. De var rätt ok med det känns roligare att få göra huset mer vänligt. Eftersom jag blev lite osäker körde jag på lugnt och neutralt i samma färg som fasaden. Huset känns renare. En vacker stentrapp skall ersätta den fult byggda plattan som mest liknar en stor lastpall. Bort med den!
 
 
Ja så var mina och Mojjes arbetssamma och mysiga dagar slut för denna helg. Det känns inte så jobbigt nu då jag snart åker över en mycket längre period. Nu blir det mycket jobb ett tag med buketter och planteringar till morsdag, studenter, avslutningar, avtackningar, bröllop...Så sakterliga börjar semestern närma sig...
 
K r a m
 
 

Kommentera här: