Blå doft att förföras av

 
 
Frusen, kall och regnblöt efter mogonpromenaden var det skönt att krypa upp i soffan med kaffe mackor och filt. Surfade runt på nätet och trollbands av en bild från sydfrankrike som fullkomligt slukade mig. Alltså hur gärna skulle man inte vilja springa hoppsasteg på den här stigen! Tänk att låta lavendelns grågröna stjälkar med sina ljuvligt blålila tätt sittande blommor kittla en på nakna ben.  Åh vad härligt vacker denna bild är!  Jag kan känna doften av sommar när jag tar ett djupt andetag och det nästan killar i näsan av välbehag. Att få vandra igenom ett lavendelfält som detta är en dröm.
 
På vårat Gotland har jag planterat några plantor som jag hoppas blir fler, Det kommer inte bli något stort blått fält. Men en blå klick eller rand ska jag nog kunna åstadkomma. Om jag blundar och sparkar med foten över mina plantor i sommar kan jag låtsas att de är lika många som på bilden. Tänk när lavendeldoften frigör sig och fyller sommarluften och omsluter oss i en romantiskt medelhavs aue du cologne. Då känns det gott och väldigt sommrigt. Jag längtar....
 
K r a m
 
 
 
1 Malin / Inte vego, men:

skriven

Åh vad härligt det skulle vara.

Svar: Ja eller hur!
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: