Midsommarpärlor

 
I vanliga fall brukar jag tycka att sommaren börjar efter midsommarhelgen. Skolavslutningarna och studentutspring med mottagningar är avklarade med frökenblommor och allt som hör till. Ungarnas sommarlov har börjat och de känner in den nyfunna ledigheten med lååånga sovmornar. I vanliga fall skulle jag så sakta börja räkna ned dagarna till semester. 
Men nuu har jag haft semester i två veckor redan och jag njuter av mina dagar. Tänk att det känns som om sommaren blir lite längre den har ju börjat i förväg kan man säga. (Att jag ska jobba ett par veckor mitt i blir ju en parantes som jag får komma till senare). NU ÄR DET SOMMAR, HURRA!!
 
 
I 28 år tror jag det varit, har vi tillbringat denna helg med samma vänner + och -, varit på samma festplats, sillunch med sång och nubbe och grillat till kvällen hemma hos samma värdpar. En tradition som vi håller kär. Men i och med min tidiga semester ville jag inte åka tillbaka över Östersjön. Jag vill njuta av varje GOTLANDSSEKUND!!! 
Med sol och mina tre killar vart det en lugn men mysig helg. Enkelt och perfekt. Sillunch, åhh så gott det är! Lite nubbe, lite sång mest ifrån mig. Midsommarkransen fick Mojje bära
Vi cyklade längs havet söderut till premiäröppnade Stelor vid Västergarn. Där var det gofika med mycket god rabarberpaj och chokladkaka. Danssugna fick böja på knäna och trampa runt deras midsommarstång. Små grodor med öron och svansar fanns det gått om. Undrar vad lammen i hagen brevid tänkte?
 
Och lamm blev det på grillen också. Färdigmarinerade från affären. lätt och enkelt och superdupergott! Vi njöt i kvällsolen i vår egna medelhavshörna med den nästan färdiga muren. 
 
 
Midsommadagen bjöd på ännu mer sol och värme. Strandhäng och lunch på Tofta beach club som bjöd på medryckande rytmer och afterbeachglada ungdomar. 
 
 
Jag känner mig så priviligerad och 
semestereuforisk. Jag har börjat att trä pärlor på mitt sommarband. Välkommen du underbara sommar!
 
K r a m
 

Kommentera här: