Så mycket meningslöst våld

 
Jag tycker det är så mycket dumt som sker i världen. Elakheter, förakt, förtal, misshandel, mord och våld  sju dagar i veckan......sommar som vinter, höst som vår. Vad är det som utlöser agressioner, hot och krig? (stora som små). Blir så ledsen av att se och få del av alla meningslösa konflikter som ständigt pågår. Våldet kommer närmare och kryper på som en smittsamt virus. Nu är eländet en bister vardag runt hörnet och faran nosar hotfult i fotspåren där vi går. Där vi bor! En vacker skärgårdskomun som jag älskar att bo i, Liten och med fantastisk natur, skog och hav. Allt för ofta har det varit skottlossning, uppeldade bilar och nu idag en bilbomb som exploderade mitt bland morgontrötta människor som skulle till jobb, skola dagis.  Bor inte i Harlem, inte i Colombia, inte i Irak, inte heller har vi adressen på någon gata i Malmö, Göteborg eller Stockholms stad. En förort javisst, är det ok då? Men herre gud det börjar likna High Chaparral, INTE KLOKT!
 
Ska jag behöva vara rädd? Ska mina barn inte kunna cykla och gå på vägarna hemma? Ska vi behöva vara oroliga för att hamna mitt i dramat/ uppgörelsen mellan rivaliserade gäng på hemmaplan?! Det gör ont i hjärtat av att jag, mina barn, de jag älskar och bryr mig om ska behöva leva i en sådan destruktiv värld. Där syftet av negativa handlingar enbart går ut på att bryta ned, skada och förstöra för andra.
 
Vad är det för fel? Hur tänker de? Vad får "utövarna" ut av detta? Hur kan detta hända? Vart tog omtänksamheten, kärleken, empatin och ödmjukheten inför det egna och den andres liv vägen? Känner de inte längre hur fantastisk lycklig man blir av att få andas frisk luft på promenaden i skogen. Att låta solens strålar omfamna kropp och själ med sin värme. Att stanna upp och njuta av fåglars sång från träden och fjärilars dans framför vajande blommor.  Att gå barfota vid strandkanten och blicka ut över ett magiskt glitter. Att få kärlek, att ta emot och att ge kärlek tillbaka. Att le mot någon och få ett leende tillbaka...
 
Har dessa mäniskor glömt? Eller har de inte fått ta del av den vackra kärleksfulla världen? Har de kommit vilse? Jag vet inte, vad som hänt. Sorgligt är det och det känns som min kropp ska gå itu när jag tänker på alla trasiga själar. 
 
Var vänliga mot varandra och ge kärlek i stället för hat. Man vinner garanterat på det i längden! ♥♥♥
 
PEACE AND LOVE
K r a m 

Kommentera här: