En bra dag

Denna måndag  har varit riktigt bra. Allt har flutit på i rätt riktning, jag har haft ett bra flow som som man säger. Vaknade pigg som en mört och mötte dagen med lätta steg trots den lite regnvåta och leriga vägen. Min lille Mojje skuttade lyckligt runt i högarna av gula lönnlöv,  brydde sig inte ett dugg om att hans fyra vita tassar blivit smutsigt grå. Kylskåpet bjöd inte på något lockande så jag tog bilen och köpte in gott bröd ost jouse ägg mm. Åhh vad gott det smakade med fukost...kaffe och nygräddad fralla. De röda paprikaringarna såg glada och nyttiga ut! Härligt!
Fina glada roliga telefonsamtal hann jag med både före och efter jobbet. Och på jobbet band jag buketter på löpande band. Oj oj oj vilken produktion! Höstbuketter, romantiska, eleganta och stilrena, ja jösses idag har det gått undan, hualigen!!! Och kaffet smakade gott på eftermiddagen med. Extra plus var den smarriga cocos och chokladkakan som barnlediga S bjöd på. 
Njuter av mitt klorofyllstileben på soffbordet. Gröna och sköna står de i all enkelhet tillsammans med min samling av söta små glasvaser (några av dem), Den senaste inhandlades i helgen då jag och bästesta syster besökte Slottsträdgården Ulriksdal. Så fin, som en frökapsel i glas!
 
En bra dag helt enkelt!
 
K r a m
1 Elisabet :):

skriven

Låter som en helt underbar dag! Hoppas din vecka fortsätter på damma sätt.
Gröna växter hemma skapar verkligen atmosfär.

Svar: Ja grönt är skönt heter det ju och det stämmer verkligen. Glädje och harmoni till dig med : ))
Mellanhimmelomylla / Lena

Kommentera här: