Adventstid

Jag gillar 1:a advent. Tycker om det där lite lagom, lite lagom pynt. Man vill göra lite lagom fint, jag vill det i alla fall. Sen finns det ju dem som går "all in" med ALLT! Jag tycker om att få upp den stora adventsstjärnan och några adventsljusstakar.
 
 
Däremot har jag aldrig riktigt gillat adventsljusstaken med de fyra ljusen som skall tändas vid varje advent. Har under årens gång prövat olika varianter men hittar inte "min grej". Allt ifrån traditionella smala ljus med mossa svampar, stenar, taklök, mm. till blockljus med siffror och band. På rad eller i grupp. Vi får se vilken variant det blir i år. Eller så hoppar jag över den i år och bara frossar i ljus huller om buller med hyacinter amaryllis julroser och andra vita blommor utan regler och tidspress.
 
 
 
K r a m

Kommentera här: