Det vattnas i munnen

Promenerar runt i kvarteret vid middagstid. solen lyser fortfarande och grannarna ler nöjda och nickar belåtet av vårsolens värmande strålar när jag passerar förbi. Allt och alla tinar liksom upp sådana här dagar. Det är som hela världen lever upp av vårvärmen.
 
Det vattnas i munnen då jag passerar trädgårdar där osande grillar står med glödande grillkol och ryker. Dofterna blandar sig i luften mellan husen och man kan känna smaker av rosmarin basilika vitlök och peppar när de heta oljorna smälter in i köttet som marinerats av flitiga kockar.
 
Även vi grillar idag eller rättare sagt K har kört igång vår, faktiskt premiär idag! Passar mig superbra då jag blivit riktigt hungrig och frestad av alla goda matdofter. Känns som sommar och jag lägger till en önskan till min lista över saker jag så väldigt gärna skulle vilja ha. Ett utekök....önskar önskar.... Drömmer om ett på Gotland och letar inspiration och ideér bland sidorna på nätet. 
 
Kolla bara ser det inte mysigt ut? Behöver inte vara så himla märkvärdigt och tjusigt som vissa av dessa. En bänk med diskho, grill och lite hyllor skulle bli alldeles perfekt.
 
 
 
 
 
Så här skulle ju inte vara helt fel att ha det. Om jag önskar riktigt mycket så kanske jag kan få det lite Ernstinspirerat, det ska väl inte vara helt omöjligt. Tänk allt är så himla enkelt på Tv, bara att fixa. Min man heter ju inte Ernst utan K. Vill han så kan han, det gäller bara att få honom att vilja lika mycket som jag...Det är ju det här med att få dit vattnet, annars skulle jag nog kunna fixa det mesta själv. Jag är i alla fall helt ok på att införskaffa växter...
 
Kram kram
 
 

Kommentera här: