Plockepinn

Sommardagarna och ledigheten tillsammans i vårt paradis har tagit slut. Som ett pärlhalsband av finaste minnen trär jag upp alla stunder vi njutit av. Många fötter på solbrända ben har sprungit in och ut i vårt Gotlandshus. Många middagar har lagats i vårt lilla kök som vi ätit utomhus i sen kvällssol där vi suttit trångt runt bordet. Mycket lakan har tvättats för att sedan flaxa som vita segel och vikts ihop solvarma och friskt doftande. 
 
 
 
Yoga, Flow, vattengympa, någon gång lite intensivare träning under (min duktiga dotter) Sofies ledning i hennes Tofta Training Camp. Promenader på stranden, promenader bland vägarna i Tofta. Utflykter på denna underbara ö som jag älskar innerligt.
 
Nu börjar en annan tid med skola jobb och vardag. Jag kommer njuta här och nu också men behåller mina soliga minnen nära hjärtat. Sommaren har varit som en god karamell som sakta blivit mindre och mindre i min mun och lämnat efter sig en mycket behaglig söt god smak. Ödmjuk inför livet och oerhört tacksam för att vi funnit en sådan fin plats att tillbringa bästdagarna på. Som att spela plockepinn.... jag plockar försiktigt bland dagarna och sorterar alla upplevelser. Intensiva, lugna stilla dagar. Jag sorterar färger, dofter, smaker, sand, jord, stenar, vatten, blommor, pussar, kramar......
 
Och det bästa av allt. Jag kommer att åka tillbaka. 
 
K r a m

Kommentera här: