Bara mys

Att vakna upp i sängen på Gotland, känna lyckan och tacksamheten över att få vara här är nästan overkligt. Allt är lugnt vackert och jag bara älskar det.
Morgon kaffet
Promenad på stranden underbar morgon
Upptäckten av att någon gjort en stenlykta och satt i ett ljus, magiskt!
Filmerna löste av varandra  spännande, romantiskt, härliga sagor. Precis som Tv ska vara på jullovet.
Plockat in fröställningar som vissnat och torkat, vackert och dekorativt och en påminnelse om sommaren.
SOFFMYS
Hänger upp några målningar som jag ännu inte signerat och ramat in.
Denna målning kallar jag "Trädgård och moder jord i vila" Den målade jag 2012 då jag inte alls hade lust med min trädgård, ja jag hade inte nån större lust överhuvudtaget. "Hon, trädgårdsfrun ligger där i gräset och väntar..." 
Hon ska sitta här på väggen i vårt hus och "frodas".
En dag som blir till kväll och vi fortsätter i samma lugn och mår väldigt väldigt bra.
K r a m
 
 
1 karin - trattoria:

skriven

vilken underbar lykta i sten :)

Svar: Säkert någon som byggt och tänt den i går kväll, blev så överraskad när jag såg att den lyste. I brist på snö....
Mellan himmel & mylla / Lena

Kommentera här: